منتديات صوت الرب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات صوت الرب

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
2alb yaso3
v.i.p
v.i.p
2alb yaso3

انثى عدد الرسائل : 241
تاريخ الميلاد : 01/02/1990
اسم لقبك : البرنسيسه
شفيعك : البابا كيرلس
اسم بلدك : اسكندريه

عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا Empty
مُساهمةموضوع: عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا   عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا I_icon_minitimeالأحد مارس 22, 2009 6:45 am

صلاة المصاااالحة مع الله !!!!!!!!!!!!!
†الهى ......
وحبيبى وخلصى وفادى نفوسنا سيدنا يسوع المسيح يامخلصى خلصنى من قلبى ومن خطيتى ومن طباعى

الردية لكى لا يكون ذالك عائقا للصلح معك...

†.ياالهى انت غيرت قلوب كثيرين ربما كانت حالتهم اسوأ منى

...ياليتنى اكون كواحد منهم انت يالهى غيرت قلب موسى الاسود واوغسطينوس ومريم القبطية

: واريانوس ..فهل تعصى عليك حالتى . اعتبرنى يارب حالة معقدة ولكنها ليست صعبة امام قدرتك ومحبتك الانهائية .

†بصراحة

: يارب
: انا لا استطيع ان اصلح قلبى اولا لكى اصطلح معاك..

: انما انت الذى تصلح هذا القلب وتنزع الغشاوة منة وتنورة بنورك .. انت بتقول يا ابنى اعطنى قلبك

: طيب خدة يارب كما هو .

: انضحك عاليك بزوفاك فيتطهر اغسلة فيبيض اكثر من الثلج

†: بصراحة ياربى

: انا مش طال صيانة ولا ترميم

: لهذا القلب انا

†بصراحة عاوز قلب جديد وروحا جديدا .. وان لم يكن فى قلبى حب لك فاعطينة انت هذا الحب يعنى اروح

لمين غيرك لا تلمنى على عدم محبتى لك

†: انما اسكب فى هذا الحب من الروح القدس .ومش بولس بيقول لان محبة الله قد انسكبت فى قلوبنا بالروح
القدس
: المعطى لنا

: اعتبرى ياررب كولد صغير يري

: يريد ولا يعرف ان يطلب

ويريد ولا يقدر ان يتكلم ان كنت انا لست جادا فيما يتعلق بخلاص نفسى .

: يكفى انت يارب جاد فى تخليص هذة النفس. ان كان خلاص نفسى لا تقوى عالية

: ارداتى فلا شك ان نعمتك تقوى وتقدر

: ان تركتنى يارب الى ارداتى والى ضعفى هضيع منك .....اعتبرنى مرضا لا يقوى على شفاء نفسة ولا يقوى

على الذهاب الى الطبيب

: قل كلمة فيبرأ الغلام مش انت هو الطبيب الشافى

†: اريد يارب ان اشعر بيك وتعلن لى ذاتك... اريد يارب ان اختلى بيك واكلمك وفاتح لك قلبى ... اريد ان احبك

اكثر من كل واحد واكثر من كل شىء واكون مستعد ان اخسر كل شىء وان احسبة نفااااااااااية لكى اربحك انت

: واقول انا لحبيبى وحبيبى لى انا يارب لا استطيع ان ابعد عنك لحظة وادة ولا طرفة عين

انت بالنسبة لى الحياااااة ذاتهااااااا لى الحياة هى المسيح....

†: انا اذا بعدت عنك ضعت فى خير كان وتصبح حياتى بلا وزن وكاءنى ميت ولا وجود لى ووجودى الحقيقى

هو معك ...
: لا يمكن ان انفصل عنك انا همسك بيك وهمسك بقرون المذبح هطلب المعونة والقوة منك .

†: ألتجاءت اليك فحلصنى انا مقدرش اغيش من غيرك !!!!!!!!!

: بك احيا واتحرك واوجد

: انا اذا انفصلت عنك انفصل عنى النعمة والقوة واصبحت كلا شىء واعود تراااااابا كما كنت

: با اكون عصاااافة تذريها الريح لا تسمح يارب ان انفصل او ابعد عنك

: رد نفسى واهدنى الى سبل البر من اجل اسمك.

†انا يارب اريدك انت.. اريد ان اعيش لك انت وحدك فانتشلنى مما انا فية واجذبنى ..
.
†: انا بدونك لا شىء ..لقد فقدت حياتى حينما فقدتك . اريد ان ارجع اليك لكن اعداااااائى قد اعتزوا اكثر منى

†: انا لقد فقدت قوتى لما بعدت عنك فاعطينى قوة من عندك اعطينى المعونة الالهية التى بها ارجع اليك.

†: انا كل مرة اقف امامك دقيقتين واجرى..

: وبصراحة كدا

: نفسى سئمت هذا الوضع .نفسى اشعر بيك..

: نفسى اكون لك..

: انا لن اتحرك حتى اخذ منك البركة الخاصة لى

: انا لن اتحرك حتى اخذ منك البركة الخاصة لى

: واشعر من قلبى انك ارجعتنى اليك وحسبتنى من اولادك .شوف يارب

انا مش لا استطيع ان ارجع اليك ومحبة الخطية من قلبى ثم ارجع اليك وانا عارف اننى لا يمكن ان اتخلص

منها الا بك انت وحدك .

†: انا واقف امامك بخطيتى وعبلى وادناس وواوساخى وانت القادر ان تنزعها منى...

لو كنت اقدر ان ارتك محبة الخطية لرجعت لك منذ زمااان....خلصنى انت منها .انزع محبتها من قلبى..وانزع

سيطرتها من ارادتى ..كما اعطيتنى الوصية اعطينى القوة على تنفيذها

ارجعنى اليك والى محبتك...يعنى يارب اكمن انا ضعيف وفاشل وبليد وكسلان وضايع وهربان من وجهك

وساقط فى الوحل
: وغرقان
†††لن ادخل ملكوتك

: صحيح انا ضغيف لكن انت القووووووووووووى

: انت معين من ليسة لة معين وجاء صغيرة القلوووووووب ...امسك ايدى ولا تتركنى لضعفى .اغسلنى كمان

غسلت غيرى

مش انت قلت اسالوا تعطوا اهو انا بسال منك. مش انت قلت كل ما طلبتموة من الاب بأسمى يعطيكم ..طيب انا

متمسك بهذا الكلام وكل وعودك..اسمع لعبدك ياسيدى الملك ..اعطينى قلبا جديدا ..اعطينى روحا جديداا..انزع

القلب الحجرى منى ..واعطينى قلب لحمى..ثبتنى فى اقووووالك ..انزع منى الانسان العتيق .واعطينى الانسان

الجديد.††.يارب يسوع المسيح عاوزنى أبكى !!!!!

انا ببكى لك بدموعى اناديلك انا تعباااااااان ريحنى ..خدنى بعبلى ولا تطرحنى ..اصفح عنى وسامحنى ولا

تفضحنى ..اانا ابنك حبيبك خدنى فى حضنك وسامحنى...

اعطينى ولا تخزينى..ارضينى ولا تعادينى..غلطانة وندمان سامحنى واهدينى ..اروينى ولا تجافينى ..شايف

ثيابى قذرة ازاى وملطخة بالاوحااال والادناس ..وبيضحك على اللى مايسوى ومايسواش.

اغسلنى بدمك ولبسنى ثياب برك...اكسينى ولا تعرينى ونعمتك تسترنى وتغطينى .وامسك بايدى ونجينى...

قدنى خطوة خطوة وروح قدسك يهدينى....انت حبيبى يا يسوع انت نصيبى اعظم نصيب فى الوجود .قوينى

وارشدنى لكن لا اخونك مرة اخرى وانفصل عنك لانى عارف انى انا الخسراان وتوبنى يارب فاتوب..

انت شارينا وعمرك ما هتبيعنا ..انت عاوزنا وعمرك ما هترفضنا...انت ماسكنا وعمرك ما هتفكنا ..انت الذى

ذبح من اجلنا ...فكيف لا تضمنااااانت الراعى الباحث عن كل خروض ضال..وانت المسؤال عننا احملنا

على ذراعك الابدية وهينا طبيبعتك الالهية....واخلع كل ضعف فينا وفيض فينا بمياة النعمة لترويناااا.

انهى الشهوات من قلوبنا .والنزوات من احشائنا .كن غالبااا فينا..وضع اعدائك موطىء لقدمينا..

††فك قيودنا واقطع كل ربط يفصلنا عنك .استلمنا واملك على قلوبنا ..انت تحمينا بالتمام وتملك عالينا بالكمااال ..

.سود عالينا واملك وسيج حولنا بسياج من نور مجدك

ونهتف ونسبح بأعلى صوت الرب قد ملك لبس الجلال .

نشكرك لانك ملكت وسدت عالينا ونقلتنا من سلطان الظلمة الى ملكوت ابن محبتك.نشكرك لانك استجبت

صلواتنا وقبلتنا...لك كل المجد والاكرام الى الابد الابدين ااامين.........
انا عارفه انها طويله اوى بس مؤثره اوى عشان كده قلت لازم اقولهالكم
koky
v.i.p
v.i.p
koky

انثى عدد الرسائل : 452
تاريخ الميلاد : 29/12/1988
شفيعك : العذراء مريم والبابا كيرلس
اسم بلدك : ارشليم السمائيه

عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا   عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا I_icon_minitimeالأحد مارس 22, 2009 10:07 am

ربنا يعوضك يا حبيبتي
ميرسي كتر
صلي من اجلي

عايز تتصالح مع ربنا ادخل هنااااااا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» جميع الافلام المسيحيه هنااااااا
» انا هاطلب من ربنا
» شات ربنا موجود دى جى من صوت الرب
» لو انت جديد ادخل هناااااااااااااااااا
» الصور بتتكلم ..ادخل بسرعة